SÄHKÖINEN TALOUSHALLINTO

Yrityksen taloushallintoon kuuluu monia tärkeitä tehtäviä; laskutus, laskujen maksu, tilausten lähetys, palkanlaskenta, kirjanpito, työnantaja- ja veroilmoitusten laadinta ja paljon muuta. Nämä asiat voidaan tänä päivänä hoitaa vähemmällä työllä siirtymällä sähköiseen taloushallintoon.

Yrityksen siirtyminen sähköiseen taloushallintoon ei merkitse vain kirjanpidon automatisointia ja sähköisten kanavien hyödyntämistä. Toiminnan tehostumisen ja kustannusten laskemisen lisäksi sähköiseen taloushallintoon siirtyminen mahdollistaa koko yrityksen toimintojen joustavan organisoinnin ja uudenlaisen, ajantasaiseen tietoon perustuvan johtamisen.Sähköisen taloushallinnon ydin on verkkolasku ja sen myötä automatisoitu kirjanpito. Verkkolaskut eivät kuitenkaan yksinään automatisoi taloushallintoa, ja suurimmat hyödyt saadaan kun verkkolaskut kytketään johonkin taloushallinnon järjestelmään.

Osaavissa käsissä sähköinen taloushallinto onkin ennen kaikkea tehokas johtamisväline. Sen kautta yrityksen johto voi varsinaisten taloustietojen lisäksi seurata ajantasaisesti esim. tuottoja ja kuluja asiakkaittain, tuotteittain ja kustannuspaikoittain tai vaikkapa myynnin tehokkuutta.

Sähköinen taloushallinto ei ole enää vain isojen yritysten etuoikeus vaan siihen on myös pienten yritysten helppoa ja kannattavaa siirtyä.  Finanssialan Keskusliiton FK:n sekä EK:n kyselyn mukaan jo 70 prosenttia yrityksistä käyttää verkkolaskutusta.

Käytämme sähköisessä taloushallinnossa kahta markkinajohtajaa Procountoria ja Netvisoria.

Asiakkainamme: Osakeyhtiöt, Asunto-osakeyhtiöt, Yhdistykset, Elinkeinon- ja Ammatinharjoittajat